مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 20:372022-12-28اقتصادي

 نیازمند افزایش 50 درصدی محصولات کشاورزی در کشور هستیم


رییس سازمان ملی بهره وری کشور با اشاره به تولید 125 میلیون تن محصولات کشاورزی، گفت: با توجه به نیاز جامعه باید با افزایش حدود 50 درصدی محصولات این رقم به 180 میلیون تن برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، میرسامان پیشوایی عصر چهارشنبه در شورای اداری گلستان اظهار کرد: هم اکنون 125 میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می شود که این رقم با توجه به نیاز جامعه باید به 180 میلیون تن برسد.

رییس سازمان ملی بهره وری ایران افزود: سالانه حدود 30 درصد محصولات کشاورزی در زنجیره تولید تا مصرف به هدر می رود که یکی از یکی از این مقدار محصول کشاورزی، تلف شدن 9 میلیارد متر مکعب آب در فرایند تولید محصولات کشاورزی است.

وی گفت: باید برای دست یابی به بره وری حداکثری از توان دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم، توجه به فن آوری و نوآوری باید به یک اصل عملیاتی در دستور کار همه دستگاه ها قرار بگیرد.

پیشوایی به ضرورت ارتقای بهره وری در حوزه کشاورزی اشاره کرد: برای آنکه میزان تولید انواع محصولات کشاورزی را افزایش دهیم باید بهره وری را افزایش دهیم زیرا سطح مزارع و اراضی زراعی و قابل کشت در کشور محدود است رییس سازمان بهره وری ایران بیان کرد: در حالی که رکورد برداشت گندم در هکتار حدود 14 تن در هکتار است اما متوسط برداشت این محصول از مزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 نیازمند افزایش 50 درصدی محصولات کشاورزی در کشور هستیم

 نیازمند افزایش 50 درصدی محصولات کشاورزی در کشور هستیم